شنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۹۰

عروسی سلطنتی

عروسی سلطنتی
ازدواج ویلیام ولز و کاترین میدلتون

 ازدواج ویلیام ولز و کیت میدلتون طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کلیسای وست‌مینستر به تاریخ ۲۹ آپریل ۲۰۱۱ برگزار شد. شاهزاده ویلیام آرتور فیلیپ لوییزِ ولز بزرگترین فرزند شاهزاده چارلز و نوهٔ ارشد ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ و دومین وارث تاج و تخت می‌باشد. وی بعد از پدرش دومین نفر در خط دودمان پادشاهی بریتانیا می‌باشد. ویلیام ولز نخستین بار، کاترین الیزابت میدلتون را در سال ۲۰۰۱ هنگامی که هر دو در دانشگاه سنت اندروز واقع در اسکاتلند تحصیل می‌کردند، ملاقات کرد. از وقتی که نامزدی آنها شروع شد، کیت از طرف رسانه‌ها مورد توجه شدید قرار گرفت و البته این گمان بوجود آمد که آنها در نهایت زندگی مشترک خود را آغاز خواهند کرد. نامزدی آنها که در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۰ آغاز شده بود، در تاریخ ۱۶ نوامبر همان سال به طور رسمی اعلان گردید. پس از ازدواج، آنها قصد دارند در جزیره انگلسی (با واژه انگلیسی اشتباه نشود) واقع در ناحیه ولز شمالی زندگی کنند. ویلیام ولز در این جزیره در نیروی کاوش و نجات پادشاهی متحده بریتانیا موسوم به آر.ای.اف (به انگلیسی:RAF Search and Rescue Force) دوره کامل خلبانی هلیکوپتر را گذرانده‌است.
 :: آشنایی و دردسرها
ویلیام ولز و کیت میدلتون در سال ۲۰۰۱ وقتی که در اسکاتلند دانشجو بودند با یکدیگر آشنا شدند. پس از آن کیت میدلتون از طریق رسانه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفت، طوری که در پی انتشار عکسی از او در نشریه‌ها، وکلایش در مورد احترام گذاشتن به حریم خصوصی او به روزنامه‌ها هشدار دادند. اولین باری که کیت میدلتون در یک جشن رسمی با حضور ملکه و دیگر اعضای بلند پایه دودمان سلطنتی شرکت کرد، در سال ۲۰۰۶ بود، هنگامی که شاهزاده ویلیام در ارتش پادشاهی متحده بریتانیا به درجه افسری رسید.
خبرنگاران در سال ۲۰۰۵ پیش از دانش‌آموختگی ویلیام ولز و کیت میدلتون، به هنگام تعطیلات خانواده پادشاهی از آنها عکس گرفتند. این موارد، گمان و حدس در مورد نامزدی آنان را بیشتر و بیشتر کرد. پی‌گیری آنان توسط عکاسان خبری، باعث فشار بیشتری بر این زوج شد. آنها در سال ۲۰۰۷ به دوستی و رابطه‌شان پایان دادند اما مدت کوتاهی بعد ویلیام ولز و کیت میدلتون دوباره در کنار هم دیده شدند. پس از آن کیت میدلتون دوباره در مراسم‌های مهم در کنار شاهزاده ویلیام شرکت می‌کرد. هنگامی که ویلیام نشان «بال» نیروی هوایی را از پدرش دریافت کرد، کیت میدلتون نیز در کنارش دیده شد. شاهزاده ویلیام هم اکنون به عنوان خلبان عملیات کاوش و نجات تخصص پیدا کرده‌است. کیت هم در حال به دست آوردن آموزش‌های لازم در حرفه‌اش به عنوان یک عکاس است.



 :: مراسم ازدواج
مراسم از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت کابل و در تاریخ ۲۹ آپریل ۲۰۱۱ آغاز گردید. این مراسم در ساعت ۱۷ به وقت کابل به صورت رسمی پایان پذیرفت اما پس از آن این مراسم که با صرف ناهار و رقص و پایکوبی همراه است به صورت خصوصی ادامه داشت. مراسم عقد طبق برنامه در ساعت ۱۴:۳۰ برگزار گردید. در ابتدا سیاستمداران دعوت شده وارد کلیسا شدند. بعد از آن ساقدوش داماد که شاهزاده هری بود به همراه داماد داخل کلیسا شدند. در مرحله بعدی عروس وارد کلیسا می‌شود. مهمان‌های خانم لباس‌های رسمی و کلاه‌های مخصوص پوشیده بودند و از لباس‌های فانتزی و سبک خبری نبود.




  



: مراسم در کلیسای وست‌مینستر
قدمت کلیسای وست‌مینستر حدود ۱۰۰۰ سال است و پادشاهان مختلفی از بریتانیا در این کلیسا تاج گذاری کرده و مراسم‌های ازدواج و ختم‌های گوناگونی از خاندان سلطنتی در آن به وقوع پیوسته‌است. مراسم ختم پرنسس دایانا نیز در این کلیسا برگزار شده بود. در کلیسا آثار هنری بسیار زیادی که اکثرا مربوط به سده‌های ۱۳ و ۱۴ میلادی است، نگهداری می‌شود. مقبره ۱۷ پادشاه و ملکه در این کلیسا می‌باشد. ۱۵ مراسم ازدواج از دودمان پادشاهی بریتانیا اینجا برگزار شده‌است. چارلز دیکنز، نیوتن و هندل (موسیقی دان آلمانی بریتانیایی) در این کلیسا مدفون هستند. بلندی این کلیسا سه برابر پهنای آن می‌باشد.
در آزین‌بندی کلیسا از درختچه‌هایی کوچک استفاده شده بود که به صورت موقت از کاخ باکینگهام آورده شده بود. از گل و گل‌آرایی در مراسم خبری نبود.




:: حواشی و دانستنی‌ها
- در جریان برگزاری مراسم عروسی نیروهای پلیس ۴۳ نفر را به احتمال ایجاد ناامنی بازداشت کردند.
- موضوع جمهوری خواهی و سلطنت طلبی این روزها موضوع روز بریتانیا می‌باشد. در لندن و در خلال مراسم عروسی، تظاهرات ضدسلطنتی برگزار گردید. این در حالی است که آمارهای رسمی و غیر رسمی می‌گویند که بیشتر از ۷۰ درصد مردم بریتانیا به حکومت پادشاهی متمایل تر هستند.
- یکی از موضوعات بحث برانگیز دعوت ولیعهد بحرین و سوریه در لندن به مراسم ازدواج بود. به دلیل اعتراضات اخیر سوریه و تظاهرات گسترده در این کشور، دعوت از سفیر سوریه پس گرفته شد.
- کنترل برخی کارت‌های دعوت مهمانان از حاشیه‌های قابل تأمل در این مراسم ازدواج بود. شرکت‌های شرط‌بندی برای دیر و زود رسیدن عروس (کاترین میدلتون) شرط‌بندی کرده بودند.
- سن عروس ۵ ماه بیشتر از داماد می‌باشد.
- آهنگی که در مراسم سروده شد توسط یک آهنگساز ولزی ساخته شده بود. داماد به سرزمین ولز علاقه‌مند است به همین دلیل نام خود را ویلیام ولز نهاده‌است. او و همسرش همچنین قصد دارند در جزیره انگلسی (با واژه انگلیسی اشتباه نشود) واقع در ناحیه ولز شمالی زندگی کنند.
- ویلیام ولز و کاترین میدلتون به انجام کارهای خیر علاقه‌مند هستند و در انجمن‌های خیریه متعددی عضو هستند.
- مراسم ناهار در کاخ به میزبانی ملکه الیزابت دوم برگزا شد. فقط ۶۰۰ نفر از ۱۹۰۰ نفر از دعوت شدگان به مراسم عروسی به ناهار دعوت شده‌اند.
- اسب سواران متعددی با اسب‌های سفید و سیاه موسوم به گارد سواره نظام، عروس و داماد را از کلیسا تا کاخ اسکورت کردند.
- روز ۲۹ آوریل ۲۰۱۱، روز مراسم ازدواج در بریتانیا تعطیل رسمی بود.
- با وجود اینکه هوا ابری بود و تعدادی از مردم با خود چتر داشتند، در این مراسم باران نبارید.
- به نظر می رسد انتخاب 29 آوریل برای مراسم ازدواج، به خاطر سالگرد در گذشت سنت کاترین از قدیسان ایتالیایی بوده است. کاترین نیز نام عروس است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر